Evenemang

Föreningen ordnar vtornik- dvs. tisdagsföreläsningar i huvudsak på finska, men varje vår och höst ordnas en föreläsning på svenska. Utöver föreläsningarna ordnar föreningen också exkursioner, studie- och kulturresor.

Programmet för våren 2023 hittas i sin helhet under Tapahtumat. Nederst på samma sida hittas också ett arkiv över samtliga evenemang under gångna år.

Vtornik-föreläsningarna hålls, om inte annat anges, i i NNKY:s lokal vid Lilla Tavastgatan 12 a, Åbo. Alla intresserade, även icke-medlemmar, är varmt välkomna! Fritt inträde om inte annat anges.

Vtornik-föreläsningarna streamas så att medlemmarna kan följa med dem på nätet. De medlemmar som har uppgett sin e-postadress får länken till onlineföreläsningarna per e-post kort före föreläsningen börjar. Medlemmarna kan också se dem under en tvåveckorsperiod efter varje föreläsning.

Välkommen på våra vtornik-föreläsningar och resor!

Bli medlem i föreningen!

Föreningen har ca 300 medlemmar. Årsavgiften är 20 euro.

Som medlem får du under verksamhetsperioden varje vecka per e-post ett infocirkulär och du får också möjlighet att ta del av våra föreläsningar i streamad form. Härtill är de exkursioner, studie- och kulturresor som vi arrangerar förmånligare för medlemmar än för icke-medlemmar.

Bekanta dig med vår intressanta program under rubriken Evenemang. På motsvarande finskspråkiga sida (Tapahtumat) finns längst ner ett arkiv över vårt rikliga programutbud under gångna år.

Om du fattade intresse för vår förening – bli medlem! Fyll i medlemsblanketten och returnera den per e-post på adressen pirkko.lonnqvist@outlook.com eller lämna in den vid någon av våra föreläsningsträffar.

Du är varmt välkommen!